2017. godine KOSOVIĆ d.o.o. potpisao je ugovor s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta RH o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova.
Naziv projekta: UVOĐENJE NOVE DJELATNOSTI U POSLOVANJU DO RASTA KONKURENTNOSTI
Opis projekta:
Tvrtka KOSOVIĆ d.o.o. posluje od 1995. godine te svojim dugogodišnjim iskustvom u sektoru projektiranja i specijaliziranim znanjima iz zaštite građevina od požara na tržištu kontinuirano plasira visokokvalitetan spektar svojih usluga. No, unatoč stečenoj reputaciji u sektoru u kojem djeluje, tvrtka se u svome poslovanju susreće s problemom brzog odgovora na promjene u potražnji, odnosno s nedostatkom vlastitih kapaciteta za zadovoljenje povećane potražnje za uslugama koje tvrtka nudi. Upravo radi navedenog opći cilj projekta, definiran je temeljem širokog utjecaja koji će projekt ostvariti, predstavlja razvoj malog i srednjeg poduzetništva te razvoj novih kompetencija i stvaranje novih, odnosno očuvanje postojećih radnih mjesta te jačanje konkurentnosti. Specifični ciljevi projekta predstavljaju poboljšanje poslovnog razvoja i tehnološke spremnosti tvrtke KOSOVIĆ d.o.o. ulaganjem u materijalnu imovinu te razvoj novih kompetencija a sve u svrhu osiguravanja toliko potrebitih kapaciteta te u konačnici povećanje konkurentske sposobnosti i dugoročnog razvoja poduzeća.
Očekivani rezultati projekta su: očuvanje radnih mjesta, povećanje zaposlenosti kroz neto otvorena radna mjesta, povećani prihod od prodaje, ostvarenje investicije u obliku udjela privatnih sredstava u ukupnom ulaganju koja odgovaraju javnoj potpori (bespovratna sredstva). Planirana realizacija projekta ostvaruje se kroz slijedeće aktivnosti: ulaganje u informatičku opremu, ulaganje u računalne programe, izvođenje radova adaptacije prostora za smještaj nove poslovne (organizacijske) jedince unutar tvrtke te ulaganje u edukaciju vezanu uz korištenje novih programa kao i opremanje iste te programom propisane aktivnosti: osiguravanje promidžbe i vidljivosti projekta te upravljanje projektom i administracija.
Vremensko trajanje projekta je 12 mjeseci.
Održivost rezultata projekta opravdava se povećanom produktivnošću i poboljšanom konkurentskom pozicijom tvrtke u dužem vremenskom razdoblju temeljem ostvarenih rezultata projekta.
Ciljne skupine projekta su djelatnici tvrtke te će se projektom značajno unaprijediti njihova konkurentnost na tržištu rada ali i ukupni stručnikapaciteti i konkurentnost tvrtke slijedom stečenih znanja i vještina u upotrebi visoke i inovativne tehnologije.
Analiza poslovanja ogleda se kroz presjek radne snage, poslovnih sredstava i izvora sredstava, fizičkog obujma poslovanja, tržišta, financijskih rezultata poslovanja, i pokazatelja uspješnosti. U 2015. godini tvrtka je zapošljavala 2 djelatnika temeljem neto sati rada od čega su oba djelatnika VSS-a - inženjeri arhitekture i strojarstva. Tvrtka kontinuirano ulaže u edukaciju postojećih djelatnika za rad na novim tehnologijama kako bi osigurala maksimalnu kvalitetu pruženih usluga također vodi i ne diskriminatornu politiku u vidu zapošljavanja osoba prema potrebnim kompetencijama. Poslovna sredstva predstavljaju ukupnu imovinu društva a koja se sastoji od materijalne imovine - građevinskog objekta, postrojenja i opreme te inventara u vrijednosti od 862.010 kn. U strukturi pasive (izvora sredstava) na 31.12.2015. vidljivo je da su kapital i rezerve u visini od 2.221.616 ili ti 78% od ukupne pasive, dugoročnih obveza tvrtka uopće nema dok kratkoročne obveze čine 626.785 kn u najvećim dijelom riječ je o obvezama prema dobavljačima. U strukturi kapitala i rezervi najveći udio od 515.839kn na stavki Dobit poslovne godine. Tvrtka nema dugoročnih obveza dok se kratkoročne obveze odnose na obveze prema dobavljačima, a ostatak obveza su redovne obveze prema zaposlenicima i za poreze i dr.. Fizički obujam poslovanja ogleda se kroz pregled prodanih usluga odnosno pruženih usluga izrade projekata za poznate naručitelje. Tržište tvrtke je isključivo domaće tržište koje se sastoji od pravnih i fizičkih osoba i ogleda se kroz arhitektonske projekte, projekte zaštite građevina od požara i sl.. Kupnja informatičke opreme i programska rješenja kao i uređenje prostora za novu poslovnu jedinicu unutar tvrtke te edukacija djelatnika u vezi ulaganja u navedene računalne programe kroz ovaj projekt trebaju omogućiti širenje poslovanja. Financijski pokazatelji pokazuju da tvrtka posluje već godinama s ostvarenom dobiti pa je tako ista u 2015. godini iznosila nakon oporezivanja 515.839 kn. Gledajući pokazatelje uspješnosti i sigurnosti možemo vidjeti da tvrtka dobro posluje pa Pokazatelj tekuće likvidnosti iznosi 3,17 i on pokazuje sposobnost poduzeća da iz kratkotrajne imovine podmiri obveze koje dospijevaju na kratki rok (unutar godinu dana). Koeficijent zaduženosti stavlja u odnos ukupne obveze i ukupnu imovinu te govori o statičkoj zaduženosti društva i pokazuje koliko je imovine financirano iz tuđeg kapitala, a koliko iz vlastitog. U slučaju tvrtke koeficijent zaduženosti u 2015. godini iznosi 0,22%, dok je neto profitna marža iznosila 33,28%.
Ukupna vrijednost Projekta iznosi 660.136,25 HRK, bespovratna sredstva 300.000,00 HRK.
Ciljevi i očekivani rezultati projekta:
1.Proširenje poslovnog razvoja proširenjem kapaciteta tvrtke kroz novu poslovnu (organizacijsku) jedinicu i očuvanje radnih mjesta te porast broja zaposlenih sa 2 na 6
2.Potaknutim ulaganjima do povećanja produktivnosti i konkurentnosti tvrtke KOSOVIĆ d.o.o. te do povećanja prihoda od 45%
Osnovna je svrha projekta proširenje postojeće usluge projektiranja tehničkih mjera zaštite od požara i evakuacije te uz primjenu važeće zakonske regulative, stranih propisa i priznatih pravila tehničke prakse prema principima „prescriptive based design“, ponuditi i novi koncept po principu „performance based design“ kod kojeg se korištenjem računalnih modela požara i evakuacije pri projektiranju građevina, postižu optimalna rješenja kojima se u pravilu ostvaruju znatne financijske uštede uz zadržavanje istog ili postizanje većeg nivoa sigurnosti.
Odredbe Pravilnika o otpornosti na požar i drugim zahtjevima koje građevine moraju zadovoljiti u slučaju požara (N.N. 29/2013; 87/2015) ne primjenjuju se na građevine upisane u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, kao ni na građevine koje se nalaze u kulturno-povijesnoj cjelini upisanoj u taj Registar. S obzirom na to da postojećom zakonskom regulativom nisu definirani zahtjevi koji ovakve građevine moraju zadovoljiti s aspekta zaštite od požara i evakuacije, rekonstrukcija i adaptacija ovakvih građevina predstavlja značajan sigurnosni problem. Izradom 3D modela ovakvih građevina te primjenom računalnih modela požara moguće je analizirati stvarne uvjete požara koji mogu nastati u takvim građevinama te prema dobivenim rezultatima definirati sve potrebne tehničke mjere zaštite od požara, a da se pritom ne naruši izvorni arhitektonski izgled interijera i eksterijera. Također primjenom računalnih evakuacijskih modela prilikom projektiranja, moguće je ustanoviti utjecaj produkata izgaranja i temperatura nastalih u požaru na osobe koje se mogu zateći u građevini, što u konačnici vodi k većoj sigurnosti građevina.
KK.03.2.1.06.1184
Razdoblje provedbe projekta: 02.10.2017. do 02.10.2018.
Kontakt osoba za više informacija: GORAN KOSOVIĆ, KOSOVIĆ d.o.o., Cankareva 3, Zagreb, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., 098 47 22 57
Link: www.strukturnifondovi.hr
https://strukturnifondovi.hr/eu-fondovi/esi-fondovi-2014-2020/op-konkurentnost-i-kohezija/